Samsung Gear Fit2 Blauw - S blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Samsung Gear Fit2 Blauw - S blauw op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ellen 11-11-2016

Prima toestel!

Ik heb de eer de Gear Fit 2 enkele weken te testen en ik ben er zeer tevreden over. Ik heb vroeger nog gebruik gemaakt van een Fitbit, maar deze Gear Fit 2 is toch wel van een ander niveau.
Look & feel: Een licht toestel, gemakkelijk aan en uit te doen. Misschien zelfs iets te gemakkelijk want bij mij kwam de sluiting snel los. Gelukkig ben ik het toestel zo nooit verloren. Het heeft een groot en helder touchscreen, waarop alles duidelijk leesbaar is. De wijzerplaten kunnen naar keuze aangepast worden, wat wel leuk is. Zo kan je eens afwisselen.
Synchronisatie: Supergemakkelijk! De app Samsung Gear heeft het toestel heel snel gevonden en geïnstalleerd. Er kan gekozen worden welke meldingen u wil krijgen op het uurwerk en welke niet.
Functies: Het toestel registreert de stappen, calorieverbruik, hartslag, trappen, slaap enz. Van sportoefeningen kan je de tijd en intensiteit ingeven, net als het doel en activiteit en daarna worden de resultaten opgeslagen op het toestel en op de app op de smartphone. Het handige is wel dat hij op zichzelf kan werken. Een smartphone hoeft men niet perse in de buurt te zijn tijdens een training. De stappen- en trappenteller werkt verslavend/motiverend om extra stappen en trappen te doen om toch het dagdoel te bereiken. Ik heb wel gemerkt dat de trappenteller niet altijd alle trappen correct registreert.
Batterij: Gaat niet zo heel lang mee, max 2 dagen. Maar het duurt ook niet zo lang om op te laden dus dat is wel goed. Wel spijtig dat het via een aparte lader moet opgeladen worden. Het zou praktischer zijn als het via dezelfde kabel als de smartphone zou kunnen.
Alles samen genomen vind ik de Gear fit 2 een prima hulpmiddel voor een gezonder leven. Perfect te synchroniseren met de S Health app op een Samsung smartphone.

Pluspunten

• design
  • synchronisatie

Minpunten

• batterijduur
  • trappenteller